天理大学

  1. HOME
  2. 学部・大学院
  3. 国際学部
  4. アドミッションポリシー
国際学部

アドミッションポリシー

国際学部

 「宗教性」「国際性」「貢献性」を意識して世界各地の言語や文化を学ぶことにより、視野を広げて、自分を向上させ、積極的に行動することをめざす人を広く受け入れます。
 Through conscious of a “religious awareness,” an “international awareness” and “the spirit of selfless service,” we widely accept individuals who want to expand their horizons, improve themselves and actively act by learning languages and cultures around the world.
 
 

外国語学科

 各専攻語地域を関心の対象とし、当該地域の語学修得とともに、グローバルな視野で異文化理解を実践・体現できる人を望みます。
 高等学校教育での基礎学力を有し、さらに、論理的思考力・表現力・コミュニケーション力を向上させる意欲がある人が求められます。
 We hope to see the enrollment of those who are interested in each major area and who can practice and embody cross-cultural understanding from a global perspective with the acquisition of the language in that area.
 We seek individuals who have basic academic skills gained through high school education and who are willing to improve logical thinking ability, expressive skills, and communication skills. 

英米語専攻

 英語ということばと文化とコミュニケーション・パターンについて、また英語圏の歴史・社会・文学・習慣・国際情勢・地球の環境保全などについて深く学びたい人を望みます。英語教員や日本語教員を目指す人、また国内外で英語を生かして地域社会や国際社会に貢献したい人、英語で仕事をしたい人を受け入れます。高度な英語コミュニケーション能力を習得してグローバル社会の一員として活躍したい人を幅広く募集します。さらに、将来英語圏の大学院で英語をツールとして専門的な知識と経験を身につけ、国際機関のスタッフや大学教員としての道を歩みたい人を受け入れます。
 We would like to see the enrollment of individuals who want to deeply learn about the language, culture, communication patterns of English, and the history, society, literature, customs, international affairs of the English-speaking world, environmental conservation of the earth, etc. We accept people who want to become English teachers and Japanese teachers, those who want to contribute to local society and the international community by making good use of English at home and abroad, people who want to work in English. We are looking for a wide range of people who want to become active in the global society by mastering advanced English communication skills. In addition, students will acquire professional knowledge and experience as a tool at English graduate school in the future in the English-speaking countries and accept people who want to walk as international staff and university faculty members.

中国語専攻

 中国語専攻は、次のような人材を求めています。高度な中国語コミュニケーション能力を身につけたい人。中国語を活かして国内外の企業・団体で活躍したい人。中国・台湾など、華人社会の歴史・社会・文化などに興味がある人。国語・地歴・公民の基礎学力を備えている人。国際社会で通用する論理的思考力を身につけたい人。他者の多様性に関心を持ち、理解し、尊重しようとする姿勢をもつ人。中国語を使って社会に貢献したいと考えている人。
 We seek the following human resources to enroll as Chinese language majors. People who want to acquire advanced Chinese communication skills. Individuals who want to take an active part in companies and organizations both in Japan and overseas making use of Chinese. People who are interested in the history, society, culture etc. of Chinese society such as China/Taiwan. Individuals who have Japanese language, local history, and basic public academic ability. People who want to acquire logical thinking skills that are accepted in the international community. People who are interested in, understanding and respecting of the diversity of others. People who want to contribute to society using Chinese. 

韓国・朝鮮語専攻

 韓国・朝鮮語専攻では、カリキュラム・ポリシーに定めた目標を達成するために、次のような人材を求めます。高度な韓国・朝鮮語コミュニケーション能力を身につけたい人。韓国・朝鮮語を活かして国内外の企業・団体で活躍したい人。韓国・朝鮮語を使って社会に貢献したい人。韓国・朝鮮語の教員や韓国・朝鮮学の研究者になりたい人。韓国・朝鮮地域の言葉・歴史・社会・文化・文学などに関心がある人。国語の基礎学力を備え、論理的思考力を備えている人。英語等の外国語、地歴の基礎学力を備えている人。
 In Korean language major, in order to achieve the goal set in the curriculum policy, we seek for the following human resources. People who want to acquire advanced Korean communication skills. People who want to take advantage of Korean languages in companies and organizations in Japan and overseas. People who want to contribute to society using Korean. Individuals who want to become a Korean language teacher or a Korean studies researcher. People who are interested in the language, history, society, culture, literature, etc. of the Korea region. Individuals who have basic Japanese academic ability and have logical thinking ability. People who have a grasp of foreign languages such as English and basic academic skills of local history.

スペイン語・ブラジルポルトガル語専攻

 複雑化をたどる国際情勢のなか、別けてもスペイン語・ブラジルポルトガル語圏地域を関心の対象とし当該地域の言語習得を基盤とし、地球規模の視野で文化理解を進める人を望みます。高校卒業の基礎学力を有し、論理的思考・表現力・コミュニケーション力を向上させる意欲のある人が求められます。
 In the growing complexity of the international situation we would like to see the enrollment of individuals who are interested in the Spanish-Brazilian Portuguese-speaking region, who are concerned about and promotes cultural understanding from a global perspective based on the language acquisition of the region. We seek people who have basic academic ability after graduating from high school and are motivated to improve logical thinking, expression skills and communication skills.
 

地域文化学科

  教育目標を達成するために、地域文化学科は次のような人を求めています。
  1. 高等学校等で学習する国語や英語の基礎的コミュニケーション能力のある人。(技術)
  2. 地歴・公民・数学・理科等について総合的な基礎学力を備えている人(知識)
  3. 人や文化に関心があり、情報を集めて自分なりの考えをまとめることができる人。(思考)
  4. 多様な文化に関心を持ち、積極的に異文化に触れようという姿勢を持つ人。(意欲)
  5. 他者の多様性に関心を持ち、理解し尊重しようとする姿勢を持つ人。(態度)
  6. スポーツ・文化活動などに積極的に取り組んだ経験を有している人。異文化コミュニケーション能力と学際的な知識を身につけ、それらの分野で活躍したい人(行動)
 
 外国人留学生を対象とする日本研究コースでは以下を追加。
  1. 高等学校で学習する国語や外国語、また日本語学校で学習する日本語を中心にして論理的思考力やコミュニケーション能力を養い、地理や歴史についても総合的な基礎学力を備えている人(技術・知識・思考)
  2. 日本語や日本文化・社会、さらに地域の歴史や活性化に深い関心がある人(意欲)
  3. 高度な日本語能力を身につけ、日本語を使う仕事に従事したい人(態度・行動)
 In order to achieve the educational goals, the Department of Regional Culture is seeking the following people. 
  1. People who have basic communication skills in Japanese and English learned in high school. (Skills)
  2. People with comprehensive basic academic skills about local history, civics, mathematics, science etc. (Knowledge)
  3. People who are interested in people and culture, can collect information and put together their own ideas.(Thought)
  4. People who have an interest in diverse cultures and positively encounter different cultures. (Motivation)
  5. Individuals who have an interest in and understand and respect the diversity of others. (Attitude)
  6. People who have the experience of actively engaging in sports, cultural activities, and others. People who wish to develop cross-cultural communication skills and interdisciplinary knowledge and who would like to play an active part in those fields. (Behavior) 
 In the Japanese study course for foreign students, the following are added.
  1. People who are equipped with logical thinking and communication skills, mainly in Japanese, foreign languages studied in high school, Japanese studied at Japanese schools, and comprehensive basic academic ability about geography and history (Skills, knowledge, thinking)
  2. People who are deeply interested in Japanese language, culture, society, regional history, and revitalization. (Motivation)
  3. People who wish to engage in jobs that use advanced Japanese skills. (Attitude and behavior)
 

クラブ・サークル

広報誌『はばたき』

シラバスを見る

動画で見る天理大学

情報ライブラリー

学術情報リポジトリ

iCAFé_

附属天理図書館

附属天理参考館

災害復興支援について

天理大学の自己点検・評価活動

寄付のご案内

このページの先頭へ